Friday 11 November 2011

L'habitació dels apestats

Tots en tenim un o altre. L'hem castigat eternament a l'habitació gèlida dels apestats del Facebook. Per als que ara no sàpiguen ben bé de què parlo, jo en el meu Facebook ho tinc definit així:


Blocked people and apps


Un cop hi castigues a algú mai més et podrà rastrejar per la xarxa a través de Facebook, no podràs veure com comenta als murs dels teus amics en comú i, si per casualitat alguna vegada t'has cartejat amb ell per mitjà de missatgeria, veuràs que el seu rostre és impersonal. Anodí. I probablement, els missatges que us enviàveu llavors també t'ho semblin ara.

Un dia hi vaig enviar a algú i li ho vaig explicar: hola, vinc a dir-te que et trec de les meves amistats i que, a més a més, te'n vas directe a l'habitació dels
apestats. On ja m'han constatat que hi fa molt fred. 

Però el que va ser un intent d'eliminació es va convertir en una acció absolutament acollidora. Ara si que el tenia ben plantat a casa meva. Cada cop que anava a la cuina a fer un mos, allà hi era ell. Si volia canviar els termes de privacitat del meu compte de Facebook, havia de passar per força per l'habitació dels apestats i, si se m'anava la mà amb un clic involuntari, havia de llegir el seu nom.

No li donis tanta importància! Treu-lo d'allà, passa de tot. Tant és, si només és Facebook!

Però llavors me'l trobava als murs dels meus amics. Comentant. I com que ja no era amic meu jo no podia accionar allò de: amagar aquests comentaris, a aquesta persona i tot el que tingui a veure amb ella.

Vaig haver de demanar-li amistat de nou per així, un cop dins, amagar qualsevol rastre que anés al meu-seu
Facebook.

D'ençà aquest episodi
d'això ja en fa ben bé 6 anys ambdós convivim en silenci, sense comunicar-nos entre nosaltres, ometent la nostra existència però sumant un amic més a la quantitat d'agregats facebookers de l'altre.

Podríem
dir que hem arribat a un consens positiu creant un ambient de concòrdia comunitària.

2 comments:

  1. 6 anys diu? Parlem de 2005? Més que res perquè la pantomima aquesta va començar al 2004 a JàrvarT, on molt em temo que vostè no hi ha posat mai els peus...

    "Facebook was then opened on September 26, 2006, to everyone of age 13 and older with a valid email address."

    Farsant!

    ReplyDelete